Altid fri fragt på alle ordrer over 999 kr.

Looking for a Specific Product?

Our Services

Web Design

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

Logo Design

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

Web Development

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

VIEW ALL SERVICES

Shop Our Products

Hoodies

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

T-Shirts

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

Jeans

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

BROWSE ALL OUR PRODUCTS

More of us

Customer Reviews

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

Good Stuff We do!

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

More From Us...

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

EXPLORE CUSTOMERS STORIES

Discussion – 

0

Discussion – 

0

Hvordan vasker man en bil i hånden ?

At vaske sin bil i hånden er for mange et hårdt og uoverskueligt arbejde og personligt så kender jeg rigtig mange som ikke vil bruge tiden på det og bare kører i vaskehallen. Desværre kræver det ikke et trænet øje at se , at vaskehallen ikke er go ved din bil. Har du nogensinde prøvet at se på din bils lak i solskind og tænkt – Den er godt nok ridset ? Vaskehallen er et godt bud på en synder i dette tilfælde.
Her er min guide til hvordan jeg selv vasker bil i hånden og sørger for at holde den ren og pæn, udvendigt som indvendigt, så vi kan holde følelsen af ny bil i live, så lang tid som muligt jo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aldrig vask en varm bil og sørg for skygge.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sørg for at finde skygge hvor solen ikke kan varme dine paneler og vinduer imens du vasker. Det er en kamp mod solen som du ikke kan vinde og giver dig ikke andet end dårlige resultater, med fare for at du får vandpletter som skal poleres væk, og dine kemikalier brænder sig fast på din lak.
Sørg for overdækning eller vent til sidst på dagen hvor solen ikke er så skarp mere. Når du har fundet skygge, så mærk efter om bilen føles kold. Gør den ikke det kan du vente, eller skylle bilen over med vand for at køle den ned.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Find tingene frem så de er tæt på din bil inden du starter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Du behøver ikke en højtryksrenser for at vaske din bil. En haveslange kan også sagtens gøre det. Sørg for at have mindst 2 spande klar til at vaske din bil. En spand fyldt med sæbevand og en spand med rent vand. Du kan med fordel have en grid guard i bunden af spandende. De hjælper til at fange skidtet så du altid har en ren handske at arbejde med.
Sørg for at have mindst én mikrofiber handske til at vaske bilen med og brug aldrig ting som svampe, teleskob børster osv . Mikrofiber er vejen frem her og gerne 2.
Insektfjerner, fælgrens, shampoo, glasrens osv er en go idé at finde frem så du ikke skal forlade bilen for at finde det og komme tilbage til en bil der er tørret ind. Husk at bruge handsker !.
Selvom vi bruger PH neutrale og bionedbrydelige produkter, så ønsker vi ikke for mange ting ind i vores kroppe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu er vi klar til forvasken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Har du mange insekter der har måtte ladet livet på fronten af din bil, vil det være en go ide at spraye dem ind nu og lad det sidde i cirka 1 minut. Vi kan anbefale p&s bug off, som er utrolig effektiv og skader ikke din lak. Når det har sat et minut er vi klar til at gå videre med vores forvask. Det anbefales at bruge en skum pistol til det næste trin. Husk at rengøre dine dørfalser, lister og emblemer inden du starter på selve bilen. Det gør det hele lidt lettere senere.

Der findes rigtig mange for og imod omkring om man skal starte med at sprøjte bilen ren med vand først inden man skummer den ind eller starte med at skumme ind.
Jeg er af den overbevisning at shampoo virker bedre, jo mindre fortyndet den er og når den kommer i kontakt med skidt. Derfor plejer jeg altid at skumme bilen ind og lade det sidde så længe som muligt, så det kan få lov at gøre det som det er lavet til. Her kan jeg anbefale en virkelig go shampoo som p&s pearl som du både kan bruge til forvask og til vaske spanden. Imens bilen står i blød, skynder vi os til næste stadie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vask dine fælge først – Det kan godt svine lidt nemlig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dine fælge er typisk dem der er mest beskidte. Så tag og vask dem først så du ikke gør resten af bilen beskidt igen til sidst. Er dine fælge meget beskidte og sidder der meget bremsestøv fast på dem, anbefales det at du bruger p&s iron remover først. ( Her bliver du glad for dine handsker, da det lugter af rådden æg og kan være svært at få af hænderne igen )
Det hjælper med at opløse eventuel flyverust og bremsestøv og du kan se at det virker når dit fælg ” bløder ” med en lilla/rød farve. Lad det sidde i 2-3 minutter inden du skyller rent og brug endelig rigeligt med vand. Bagefter sprøjter du dæk og fælgrens på dækket og fælget. Her anbefales stærkt p&s brake buster. Sprøjt det på dæksiderne og fælget og sørg for at få det godt dækket ind. Brug en fælgbørste til at komme godt ind i fælget og hvis du har det, så er det en rigtig go ting at have en lille børste også så du kan komme ind hvor skidtet sidder. Når fælget er rent, så skrubber du dæksiderne med en stiv børste for at få alt det bruge vasket væk fra dækkene så de står flotte og sorte. Husk at rengøre dine hjulkasser og her må du gerne bruge en børste så du kan skrubbe.

 

 

 

 

 

 

Kontaktvask – Nu skal vi igang med at røre lakken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sørg for at du har spulet bilen godt ren for skidt og snavs og shampoo rester. Det er her at du sådan set skal have gjort bilen 90 % ren for skidt og snavs så vi ikke ridser lakken når vi skal til at røre den om lidt. Når den er skyllet helt ren, så tag din skum kanon og sæb bilen ind igen. Tag din mikrofiber handske, dine 2 spande og så er du klar til starte oppe fra og ned. Dyb din handske i sæbevandet og start med vinduerne hele vejen rundt. Når du har gjort det, så skrubber du handsken mod din grid guard i bunden af den rene spand så du får skidtet helt af handsken, vrider den og tilbage i sæbespanden med den. Fortsæt så foran bilen og arbejd dig rundt. Lad de nederste paneler være til allersidst, da det oftest er der hvor der er mest skidt og snavs. Husk at skrubbe handsken nede i den rene spand ved hvert panel, så vi ikke trækker skidt og snavs med os rundt. Med fordel kan du bruge din anden mikrofiber handske til de nederste dele af bilen når du er færdig. Skyl godt efter over det hele med vand så du får al sæben af. Et godt trick er at sørge for at holde hele bilen sæbet ind konstant så du slipper for at få vandpletter !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi skal have renset lakken for urenheder før vi tørrer den.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dette skal ikke gøres hver gang og vi anbefaler kun at gøre det et par gange om året efter behov. Men et godt trick er at putte din hånd i en lille pose og køre lidt rundt på lakken. Hvis den mærkes og lyder ru, eller har du mange orange pletter rundt omkring på lakken, så skal vi have renset den ned inden vi forsegler den. Her skal du allerførst bruge P&s iron buster. Det er det samme som du brugte på dine fælge. Sprøjt det godt over det hele. Der sker ikke noget ved at det kommer på glas, plastik osv. Men lad det ikke tørre ind. Når det har sat på overfladen 2-3 minutter, så skyl det af med rigeligt vand. Du burde kunne se en reaktion i form af lilla eller rød som på fælgene, men nemmest at se på en hvid bil. Nu er du klar til din claybar, clay handske eller clay klud. Husk at bruge smøremiddel og arbejd aldrig i cirkulære bevægelser da de er sværere at polere væk. Vi anbefaler f.eks p&s epic wash som glidemiddel til din claybar, Sprøjt det på og kør din claybar op og ned og fra siden til siden. Du burde meget hurtigt kunne mærke en forskel på din lak. Husk at du skal ” vende ” din claybar ofte så du altid arbejder med en ren overflade. Det kan være en fordel igen at starte med ruderne, og så panelerne til sidst. Pas på at komme til at røre plastik med din claybar. Det kan ødelægge det og anbefales ikke og taber du din claybar må du ikke benytte den igen. Så må du tage et nyt stykke desværre. Bruger du clay handske f.eks, så kan du bare skylle den ren igen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu er bilen klar til at blive tørret.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som med kontaktfasen, så er det faktisk her at der bliver lavet de fleste ridser på bilen når du vasker hjemme. Det skal vi helst undgå, så her er nogle fifs.
Brug kun mikrofiber håndklæder der er beregnet til formålet og er helt rene. Det nytter ikke at bruge et håndklæde, en viskestykke eller hvad man lige har i huset. Udstyret vi bruger skal passe til formålet. Her anbefales det at først sprøjte en drying aid på lakken, som hjælper med at neutralisere modstanden i vandet og samtidigt giver din lak beskyttelse og glans. Her anbefales på det højeste p&s Bead maker. Ikke nok med at den beskytter din lak i op til et par måneder. Den gør din bil utrolig glat, vandafvisende, skinnende og nemmere at rengøre fremover. Sprøjt lidt på dit mikrofiber håndklæde, på lakken og tør bilen over. Som første gang skal du bruge lidt ekstra, men næste gang skal du kun bruge et par sprøjt på hvert panel. Sørg for at få tørret hele bilen og derefter tager du en tør mikrofiber klud og polerer det sidste på bilen over med p&s Bead maker, så den bare står lige det skarpere end naboens.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Husk ruderne og lige det sidste touch !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En ting der er meget nem at glemme eller lige springe over i farten er vinduerne i bilen. Selvfølgelig skal bilen være flot udvendig, men det gør bare lige det ekstra hvis man osse kan kigge ud og ind 😉 Her anbefales stærkt p&s true view og en waffle weed klæde. Det er et specielt lavet mikrofiber håndklæde med vaffel mønster, som er super godt til ruderne og gør at du ikke få de trælse streger. Det kan engang imellem også være nødvendigt simpelthen at polere glasset hvis du har mange vandpletter. Her anbefales p&s clarity cream, men det er vist til en helt anden vejledning end den her. Husk nu osse lige at få shinet dine dæksider lidt op, så de ser nye og flotte ud. De skal være helt tørre først og så sprayer du p&s shine all enten direkte på dækket eller på en klud og tørrer efter når det er tørret ind. Det efterlader dine dæksider flotte matte og med nyt udseende som helt sikkert vil imponere dig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi er færdige…. Eller sådan næsten da.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Du er sikkert ved at være godt træt nu og gerne vil ind og smide dig på sofaen. Men husk nu lige at få ryddet ordentligt op først. Få taget trykket på din højtryksrenser, skyllet dine spande og pensler mm. Få ryddet op og gjort klar til næste gang. Saml kludene sammen og klar til vask. Men stop lige op først og se frugten af al dit hårde arbejde. Der er ikke noget bedre end en ny vasket og velplejet lækker bil som man bare bliver nød til at mærke og kigge lidt på. Godt arbejde ! Som det allersidste skal du lige have smidt dine klude og håndklæder i vaskemaskinen. Husk du må ikke vaske dem sammen med andre ting og du må IKKE bruge almindelig vaskemiddel, da de fleste indeholder en lille smule skyllemiddel og derved lukker fiberne i kludene og så virker de altså ikke mere. Her anbefales stærkt p&s rag to riches vaskemiddel. Det er givet godt ud og så holder de sig lækre til næste gang.

Tags:

Admin

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

You May Also Like

Denne hjemmeside burde spise cookies, men vi er på kur. Så det bliver ikke brugt til noget som helst andet end ordre relaterede emner. 

X
Min kurv
Din indkøbskurv er tom

Ser ikke ud til at du har foretaget et valg endnu.